Haberler

KONURALP ANAOKULU ÖĞRENCİLERİ DUYGULAR KOLYESİ YAPIYOR

Ocak ayında Okul Psikolojik Danışmanı Merve AYDIN ve öğrencilerimiz duygularını daha güzel ifade edebilecekleri materyal hazırladılar. Yapılan kolyede her dairede bir duygu ifadesi çizen öğrencilerimiz daha sonra daireleri birbirine yapıştırdılar ve bu dairelere ipten boyunluk yaptılar. Duygularını hemen gösterebilecekleri ve sözel olarak ifade edebilecekleri bu kolye etkinliğinde öğrencilerimizin duygularını ifade becerilerini artırmak amaçlanmıştır. Yaşlarından dolayı görsel materyallerin çok zengin olduğu bir durumda öğrencilerimizin kendilerini daha iyi ifade ettikleri görülmüştür.

Devamı

VELİLERİMİZE ÖFKE KONTROLÜ VE OTOKONTROL SEMİNERİ

Velilerimiz, Okul Psikolojik Danışmanı Merve AYDIN tarafından çocuklarımız ve biz büyükler adına ÖFKE KONTROLÜ VE OTOKONTROL semineri aldı. Bu seminerde yaşlarının getirdiği ödev ve sorumluluklardan,aile içi iletişimden,çevrenin psikolojimize etkisinden bahsettik. Eğer öfke kontrol problemimiz varsa neler yapabileceğimizden,  hangi durumlarda psikolojik destek almamız gerektiğinden bahsettik.

Devamı

ÖĞRETMENLERİMİZE İHMAL VE İSTİSMARI ÖNLEME SEMİNERİ

İstismar hangi yaşta olursa olsun insanların psikolojisini olumsuz etkileyen bir travma. Bunu önlemek ise bilinçli insanlara daha çok ulaşarak doğruları ve yanlışları anlatmaktan geçiyor. Bu yüzden Okul Psikolojik Danışmanı Merve AYDIN okul öncesi öğretmenlerimize İHMAL VE İSTİSMAR hakkında detaylı bir sunum yaptı. Neler ile karşılaşabilecekleri,türleri,neler yaparsalar daha iyi olabileceği ve bilhassa böyle bir olay ile karşılaşmaları durumunda neler yapmaları gerektiği hakkında konuşuldu.

Devamı

KADINA YÖNELİK ŞİDDET FARKINDALIK SEMİNERİ

Ülke çapında yürütülen Kadına Yönelik Şiddet projesi kapsamında il eylem planında yer alan öğretmen seminerleri planlandı. Okulumuz öğretmenlerine Kadına Yönelik Şiddet seminerini Okul Psikolojik Danışmanı Merve AYDIN verdi. Eğitimde bilhassa KADES uygulamasını kadın öğretmenlerin indirmesinin nasıl olumlu yanları olduğundan bahsedildi. Öğrencilerimizn ailelerinde böyle  bir durumla karşı karşıya kalırsak neler yapacağımızdan bahsedildi.

Devamı

KONURALP ANAOKULUNDA MASAL KİTAPLARI DİLE GELDİ

Milli Eğitim Bakanlığı'nın yürüttüğü Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Ocak ayında masal anlatıcısı olan okul öncesi öğretmenimiz Esin KARA, okulumuzdaki tüm sınıflara etkileşimli olarak  masal okudu. Her sınıfta okunan masaldan sonra sorular ve etkinlikler ile öğrencilerimizin dikkati çekilmeye çalışıldı. Okul Öncesi öğretmenimiz Esin KARA' ya okulumuzdaki bu güzel çalışması için teşekkür ediyoruz.

Devamı

KÜLTÜREL DEĞERLERİMİZİ YAPARAK YAŞAYARAK ÖĞRENİYORUZ

  Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında kültürel değerlerimizi öğrenmeleri için, kültürümüzün ve dilimizin unutulmaya yüz tutmuş zenginlikleriyle çocukları buluşturmak adına Karagöz- Hacivat ve Nasreddin Hoca hakkında çocuklara ve ailelerine araştırma görevi verildi. Çocuklardan aileleriyle birlikte Nasreddin Hoca fıkralarını öğrenmeleri ve fıkralar ile ilgili resim yapmaları istendi. Yapılan çalışmalar sınıfta sergilendi.   Nasreddin Hoca ve Karagöz- Hacivat gölge oyunu için sınıfta öğrenme merkezleri oluşturuldu. Çocukların çeşitli kostüm ve materyallerle Nasreddin Hoca’yı canlandırmaları ve öğrendikleri fıkraları arkadaşlarına anlatmaları sağlandı. Çocuklardan, Nasreddin Hoca’nın en sevilen fıkralarından oluşan görselleri fıkralarda geçen olaylara göre sıralamaları istendi.   Çocuklarla birlikte sınıfta Karagöz- Hacivat gölge oyunu izlendi. Sonrasında oluşturulan kukla sahnesinde çocukların diledikleri gibi gölge oyununu sunmalarına fırsat verildi. Aynı zamanda kostümlerle oluşturulan gölge oyunu sahnesinde çocuklar Karagöz- Hacivat karakterlerini eğlenerek canlandırdılar.      Yapılan çalışmalar sonunda çocukların araştırarak, dinleyerek, eğlenceli etkinliklerle yeni kelime ve kavramları günlük yaşantılarına katarak zengin bir dil yolunda kültürel değerlerin farkına varmaları sağlandı. Ailelerin de desteğiyle birçok etkinlikle çocukların sözel gelişimleri desteklenerek daha çok kelimeyle tanışmaları sağlandı, anlama ve anlatma becerileri geliştirildi.                          

Devamı

5-D BÜYÜTEÇLE ÇEVREYİ KEŞFEDİYOR

5-D sınıfı Dilimizin zenginlikleri projesi  Aralık ayı etkileşimli kitap okuma etkinliği kapsamında ;çocuklara BÜYÜTEÇ isimli kitap etkileşimli olarak okundu. Kitap içerisinde geçen kelimelerin görselleri çıktı alınıp bu kelimeler üzerinde duruldu ve sohbet edildi. Büyüteçin ne işe yaradığı ,nerelerde kullanıldığı  hakkında öğrenciler bilgilendirilip kitaptaki göreseller, çevredeki eşyalar büyüteçle incelendi. Ve kitaptaki bazı görseller ile kelime eşleştirme oyunu oynanarak öğrencilerin yazı farkındaliğının gelişmesi sağlandı.

Devamı

KONURALP MİNİKLERİ DUYGULARI FARKEDİYOR

Okulumuz Psikolojik Danışmanı öğrencilerimize duygularını öğrenmek ve yüzlerindeki ifadeleri anlamlandırmaları için lobutlarla bir oyun oynattı. Lobutların üstünde farklı duyguların olduğu bu oyunda topu yuvarlayıp deviren kişi lobutun üstündeki duyguyu yüzünde canlandırdı. Daha sonra sınıfa ne olursa böyle hissedersiniz soruları sorularak öğrencilere temel duyguların farkındalığı oluşturulmaya çalışıldı. En son olarakta DUYGULAR ŞARKISI ile sınıfta heykelcilik oyunu oynandı.

Devamı

5-A 7 TAŞ OYUNUNU ÖĞRENİYOR

5-B sınıfı Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsaminda etkilesimli  kitap okuma etkinliği kapsamında çocuklarla yedi taş hikaye kitabi okudu. Hikayede geçen anlamini bilmediğimiz kelimelerin anlamını oyunla öğrendiler. Evden getirdikleri taşlar boyayarak hikayedeki gibi haftanın günleri panosu oluşturuldu. Geleneksel oyunlarımız dan yedi taş oyununu oynandı. Ayrıca çocuklarin sınıf kitapligindan seçtikleri kitaplarla aileleriyle etkileşimli kitap okuma etkinliği yapmaları, hikaye kahramaninin resmini çizmeleri ve hikayeyle ilgili sorular sorarak çocukların dinlediklerini anlamaları sağlandı. Yapılan çalışmalar sınıf panosunda sergilendi. Ve kitapları dinleyen çocuklar kitapları hakkında fikirlerini arkadaşları ile paylaştılar.

Devamı

KONURALP ÖĞRENCİLERİNE KİMLER YARDIM EDİYOR

Okulumuz Rehber Öğretmeni sınıflara Kimden,Ne zaman,Nasıl yardım isteyeceğini bilir sınıf etkinliğini uygulayarak öğrencilerimize 112 numarasını,polis,asker,doktor,sınıf öğretmeni,okul rehber öğretmeni gibi meslerkleri tanıttı. Hazine avı ile başlayan etkinliğimiz afedlerde ya da zor durumlarda kimlerin yardım edeceği boyama etkinliği ile bitti.

Devamı

4-D BÜYÜTECİ ÖĞRENİYOR

4-D sınıfı DİLİMİZİN ZENGİNLİĞİ PROJESİ kapsamında Aralık ayında etkileşimli kitap okumak için BÜYÜTEÇ kitabını okudular. Kitabın içindeki resimlere büyüteçle bakan öğrenciler dinledikleri hakkında konuştular. Ve en son olarakta büyüteçle inceledikleri resimleri resmettiler.

Devamı

5-B KELİMELERİ CANLANDIRIYOR

5-B sınıfı DİLİMİZİN ZENGİNLİİ PROJESİ kapsamında Aralık ayında BİR UÇURTMA İKİ ÇOCUK kitabını etkileşimli okuyarak dinlediler. Öncelikle çocuklarımız ile kitabın kapağı incelendi. Sayfalarına bakıldı yazarı ve kapağı hakkında sohbet edildi.Kitap çocukların görebileceği şekilde videosu bilgisayardan açılıp sayfadaki resimleri çocuklara gösterildi. Çocuklar ile öncelikle kitabın ismi tahmin edildi daha sonra sayfadaki görsellere göre yeni bi hikaye oluşturuldu.Kendi oluşturduğumuz hikaye ile kitabın kendi hikayesi arasında farklılıklar benzerlikler konuşuldu. Karakterler ile ilgili sorular soruldu ve empati kurabilmeleri sorularla sağlandı.En son olarak sanat etkinliğimiz ile kendi uçurtmalarımız tasarlandı. Sınıftaki etkinlikler dışında öğrencilerimeze evlerinde aileleri ile okuyup tarşıbilecekleri kitaplar gönderilip resimleri çizilmesi istenildi.

Devamı

ÖĞRETMENLERE OBM TANITIMI YAPILDI

Okulumuz Rehber Öğretmeni Merve AYDIN tarafından okulumuz öğretmenlerine Ortaöğretim Bağımlılıkla Mücadele programı tanıtımı yapıldı. Okulumuzda öğrencilerimizin yaşlarından dolayı  böyle bir vaka ile karşılama oranının çok düşük olduğu ama çevrelerinde karşılaştıklarında nasıl davranacakları ve çözüm önerileri hakkında bilgi verildi.

Devamı

3-B SINIFI YARDIMLAŞMA HALISI YAPIYOR

Miili Eğitim Bakanlığının yürüttüğü DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ projesi kapsamıda KASIM ayında 3-B sınıfı öğrencileri velileri ile beraber Yardımlaşma Halısı hikayesini okudu. Tekerleme ve bilmeceler söylenip parmak oyunu oynanadıktan sonra hikayedeki kahramanlar gibi yardımlaşma halısı oluşturuldu. Öğrenciler ve veliler resimler çizip boyayarak halı olması için birleştirdiler. Katılan velilerimize teşekkür ederiz.

Devamı

ARALIK AYI EVVEL ZAMAN İZİNDE ETKİNLİĞİ

Evvel Zaman İzinde projesi kapsamında ARALIK ayında 4-D sınıfına annelerimiz davet edilerek AHMET'İN KUŞLARI kitabı okundu. Kuş türleri öğrendikten sonra kış mevsiminde üşüyebilecek olan bu canlılarımıza geri gönüşüm malzemelerimizden kuş evi tasarladılar.Cocuklar bu etkinlikle kelime dağarcıklarını geliştirip yeni kuş türleri öğrenirken ayni zamanda  iş birliği yapmayı, başladığı işi bitirmeyi, yaratıcılıklarını ve atık malzemelerden geri dönüşüm yapmayı öğrendiler.

Devamı